Som en del af en ny retailstrategi åbner det danske brand Rabens Saloner en 300 m2 stor flagship store i København. Den nye butik kommer både til at indeholde fashion og interiør og har en etage dedikeret til designsamarbejder med nichebrands.

Når Rabens Saloner åbner flagship store i Møntergade i København, bliver det en 300 m2 stor butik fordelt på tre etager.

Butikken kommer til at rumme både brandets fashion- og interørkollektioner skabt af Birgitte Raben.

Rabens Saloner har ansat Frans Truelsen, som er stifter af brandet Ganni. Han skal være med til at realisere Rabens Saloners nye retailstrategi.

Frans Truelsen ejer 50 procent af det nystiftede selskab Rabens Atelier. De resterende 50 procent ejer Birgitte Raben, som er kvinden bag Rabens Saloner.

”Med Frans ombord har vi fået mulighed for at udleve vores vision om at udvide brandets forretningspotentiale med retail, og jeg glæder mig meget over samarbejdet,” fortæller Birgitte Raben i en pressemeddelelse til TØJ.

Tættere på kunderne

Rabens Saloner vil gerne tættere på kunderne og butikken er en måde hvorpå brandet visuelt kan vise hele sit designunivers med både fashion og interiør.
”Vi har en klar forventning om, at vores flagship store vil gavne alle vores interessenter og samarbejdspartnere, og naturligvis ønsker vi også at tiltrække potentielt kommende franchisetagere,” udtaler Frans Truelsen.

Tøj med lang levetid

Kvalitet er vigtigt for Rabens Saloner og er noget, der arbejdes på, på flere niveauer. Brandet lægger vægt på, at tøjet har en lang levetid og benytter sig af traditionelle håndværksmæssige metoder.

”Vi udvikler vores designs i tæt relation med leverandører og producenter. Vi føler generelt et medmenneskeligt stort ansvar for at alle i fødekæden har et godt arbejdsmiljø. Det er en mission vi bestræber os på at efterleve og kontinuerligt forbedre på lige fod med brandets bundlinje,” fortæller Birgitte Raben.

Etage til designsamarbejder

Den øverste etage i den nye flagship store har fået navnet ’X Room’. Denne etage vil indeholde designsamarbejder med nichebrands, der helt naturligt eller på en mere skæv måde passer ind i Rabens Saloners designunivers. Læs flere mode artikler her hos

”Vores mål er at blive ved med at overraske, og vi har i forlængelse af vores vækststrategi flere nye tiltag i tankerne, som vi glæder os til at introducere,” afslutter Frans Truelsen.

Rabens Saloner er grundlagt i 2006. I 2010 kom interiørdelen til, som først udelukkende var import, men i dag indeholder produkter designet af Rabens Saloner.

Brandet sælges i dag af mere end 300 forhandlere i Danmark, Norge, Frankrig, Spanien, Tyskland, Sverige, England, Canada, Australien, Holland, Belgien, Schweiz, USA og Japan.

Den nye flagship store åbner i midten af marts.